Pilot nachtvissen 2018 Start
Pilot nachtvissen in Horsterpark en Vierkant Gat A12
vanaf 1 januari 2018 voor leden HSV De Graskarper.
Een lang gekoesterde wens van een aantal fervente karper
vissers gaat vanaf 1 januari 2018 in vervulling. Vanaf die datum
start namelijk de pilot nachtvissen. Deze pilot is van toepassing
op twee waterpartijen:
- het Horsterpark en
- het Vierkant Gat langs de A12 (aan de Graafsingel)
De pilot geldt vooralsnog voor één jaar (2018), waarna een evaluatie
met betrokken instanties plaatsvindt en bepaald zal worden of het
nachtvissen verlengd wordt en mogelijk uitgebreid
wordt naar andere wateren.
Over de pilot nachtvissen is afgelopen jaar intensief overleg
gevoerd door onze Waterbeheercommissie (Roy Ebbers en Kenny Willems)
met de Gemeente Duiven (Renzo Willemsen als contactpersoon en beide
Bijzondere Opsporing Ambtenaren voor handhaving).
Inmiddels is door alle betrokken instanties
(Gemeente Duiven, Politie, Waterschap)
goedkeuring verleend en staan de lichten voor de pilot op groen.
Nadrukkelijk wordt vermeld dat het nachtvissen alleen is toegestaan
voor leden van HSV de Graskarper. Hoewel de waterpartij van het
Horsterpark ingebracht is bij de Federatie Rijn & IJssel,
mogen
alleen die vissers die in het bezit zijn van een VisPas
én lid zijn van HSV de Graskarper nachtvissen;
dus vissers met een VisPas maar zonder lidmaatschap van
HSV de Graskarper mogen niet nachtvissen
(dit is door ons doorgegeven aan Sportvisserij Nederland).
Hieronder is het bericht getoond zoals op 20 oktober 2017
over de pilot nachtvissen is gepubliceerd in De Gelderlander.
Meer informatie over de pilot nachtvissen, de ontheffing en de
gestelde voorwaarden van de Gemeente Duiven leest u in
het hoofdstuk Waterbeheercommissie.
Nachtvissen is toegestaan in de grote vijver in het Horsterpark.
Als bestuur van Hengelsportvereniging De Graskarper wijzen
wij er nadrukkelijk op dat nachtvissen in andere wateren van
HSV de Graskarper verboden is, zowel binnen als buiten de
bebouwde kom. Dit betreft dus alle wateren die geen
onderdeel zijn van de pilot. Dit is mede bedoeld
om het risico van eventuele overlast in de nachtelijke
uren te voorkomen.