Controles aan de waterkant

Controles aan de waterkant – risico op boete

Het controleursteam van Hengelsportvereniging De Graskarper voert regelmatig controles uit langs de waterkant op het bezit van de VISpas en vergunning en juiste naleving van de regels. Ook door de Nationale Politie en Bijzondere Opsporing Ambtenaren worden in goed overleg met het controleursteam actief controles langs de waterkant uitgevoerd.

In het verleden kwamen vissers die niet over de juiste papieren beschikten en/of zich niet aan de regels hielden er nog met een waarschuwing vanaf. Vanaf 1 januari 2018 worden striktere controles langs de waterkant uitgevoerd en worden daadwerkelijk boetes uitgedeeld bij een overtreding. Dus zorg ervoor dat u over de juiste vergunning beschikt en zich aan de regels houdt.

In dit kader wordt ook opgemerkt dat er bij het Vierkant Gat langs de A12 niet op het ‘groen’ langs de waterkant geparkeerd mag worden. Wij zien regelmatig auto’s geparkeerd staan aan het water, dit mag dus niet. Auto’s dienen langs het fietspad geparkeerd te worden.

En wilt u gebruik maken van een 3e hengel dan is daar een speciale 3e hengel vergunning voor nodig. Deze 3e hengel vergunning wordt op naam uitgegeven en kunt u aanvragen via de website en waterbeheer.graskarper@gmail.com.