Vrijwilligers

Geen vereniging of organisatie draait zonder bevlogen mensen die in hun vrije tijd belangrijke werkzaamheden verrichten die door niemand anders worden gedaan. De vrijwilligers vormen het onmisbare smeermiddel van vele tandwielen in onze samenleving.
Zonder de inzet van deze mensen zouden diverse activiteiten krakend en piepend tot stilstand komen.

Soms wordt er door buitenstaanders wat lacherig op het werk van vrijwilligers gereageerd:”Ze moeten zo nodig”, is dan de reactie. “Hebben zeker niets beters te doen”. Mensen die zoiets zeggen, realiseren zich onvoldoende het grote belang van het vrijwilligerswerk of voelen zich misschien een beetje “schuldig” dat andere mensen dit werk moeten opknappen.

Geen tijd?
“Ik heb geen tijd”, is tegenwoordig misschien wel het meest gebruikte gezegde. Dat iedereen toch tijd kan maken, bewijzen tal van hengelsportverenigingen door de inzet van veel vrijwilligers. En dan blijkt dat veel leden best bereid zijn om zo nu en dan de handen uit de mouwen te steken en een paar uurtjes vrij te maken om iets voor hun vereniging te doen.

Meehelpen
Misschien herkent u zichzelf in het voorgaande en bent u ook bereid om wat aan uw vereniging terug te geven. Niet meteen een heel weekeinde, maar gewoon een paar uurtjes in de maand.

In dat geval zou u eens contact met ons kunnen opnemen, of, beter nog, komt u eens bij ons langs op onze jaarlijkse leden vergadering.
Wij zitten letterlijk en figuurlijk op u te wachten!

Nieuwsgierig geworden? Maandag 11 juni 2018 is de Algemene Leden Vergadering (ALV) van de HSV de Graskarper.

Kijk hier voor meer info over ALV.