Karper 2016

Wij willen graag meer weten over jouw karper visactiviteiten.
We doen een onderzoek naar de karpervissers onder ons, jong en oud.

Wil jij de enquete invullen?

Alvast bedankt!
HSV de Graskarper

Karpercommissie

Frenk de Gruiter, Mars 1, 6922 LV Duiven, mob: 06-134 28 950
Tel: 0316-268465, e-mail: carpphoto@hotmail.com
Blog : carpphotopassion.wordpress.com
Eddie Segers, Vlielandlaan 35, 6922 EC Duiven, tel: 0316-264309

•Karpercommissie

De karpercommissie organiseert diverse activiteiten voor liefhebbers van karpervissen. Dit varieert van informatieavonden tot visuitjes naar perfecte karperwateren.

Doel
Doelstelling is om informatie uit te wisselen met elkaar (boilies, uitrusting, visdieptes, behandelen van vis, etc) en de viskunsten in praktijk te brengen.
De activiteiten worden georganiseerd voor jong en oud, voor ervaren en onervaren vissers; de organisatie is in handen van ervaren karpervissers.
Iedereen die "iets" heeft met karpervissen, is van harte welkom.

VERSLAG KARPERCOMMISSIE

In de herfst van 2015 zijn we begonnen met een penviscursus voor de jeugd (zie voor verslag afdeling jeugd). Dit wordt gecontinueerd in 2016, gevolgd door een penvisdag voor volwassenen.

We zijn bezig met een informatieavond met videopresentaties, uitleg over hengels (hengelbouwer wordt uitgenodigd), molens, lijn, etc. en een presentatie van een bekend internationaal merk. Wil jij ook wat doen, laat het ons weten! Geef ons je ideeën en we kijken of dat praktisch mogelijk is.

Plannen voor 2016

Enquete:
  • Om meer te weten te komen wat er leeft, doen we een enquete naar de interesses van de karpervisser.
  • Doe mee en geef ons meer inzicht in jouw visserij:

Wil jij de enquete invullen?  Alvast Bedankt!

Penvissen jeugd
  • Met de jeugd die deelnam aan de Penviscursus in 2015 is al bedacht dat er in 2016 gevist wordt op een kansrijk water (mogelijk Rosorum in Zevenaar).
  • Evenals in 2015 wordt in 2016 een starterscursus penvissen voor de jeugd georganiseerd (vanaf 12 jaar). Voorwaarde is dat de visser ervaring heeft met een werphengel, een werpmolen en over de juiste middelen beschikt : (karper) werphengel >3 meter, werpmolen (type 2500 of groter), 26/00  lijn, dobbers, haken.

Penvisdag volwassenen (nationaal)
  • in 2016 kon het niet doorgaan door privé-omstandigheden, maar in het voorjaar (mei 2016) wordt een penvisdag voor volwassenen (18+) georganiseerd in Arnhem. Start in het clubhuis in Duiven, vissen in Arnhem Zuid. Er kan ingeschreven worden van buiten de vereniging.

• Zondag 8 mei 2016 wordt de Penvisdag gehouden in Arnhem Zuid. Eigen vervoer is noodzakelijk. Meer weten? Kijk HIER !!

Infoavonden Karper
  • In 2016 worden infoavonden georganiseerd. Informatief, kennis verbredend, misschien wel vernieuwend met slideshows, karpervis-uitleg, onderlijntjes knopen, wie weet wat nog meer.