60 plus 2016

Kees Joosten, James Grieve 1, 6922 AZ, Duiven, tel: 0316-268794
Jaap Dekker, tel: 0316-265441

• Wedstrijdcommissie 60+ senioren

De 60+ senioren commissie organiseert voor de (semi-) gepensioneerde sportvissers wedstrijden in de lokale wateren. We kiezen hierbij wateren die gemakkelijk toegankelijk zijn.
Naast de spanning van het wedstrijdvissen staat vooral de gezelligheid en plezier voorop.

VERSLAG WEDSTRIJDCOMMISSIE 60+

De opening van het seizoen, de jaarlijks terugkerende Paaswedstrijd, werd gehouden op 23 april 2015 onder zeer gunstige weersomstandigheden. De prijzen bestonden uit eieren.
De loting vond plaats in het clubhuis onder het genot van een kopje koffie.
De wedstrijd vond plaats in het water aan de Bevelandstraat met z'n prachtige visstekken.

Aan belangstelling ontbreekt het ons niet; dat is wel leuk maar ook wel eens lastig. Aanvang wedstrijd 11.00 uur, einde vissen 14.00 uur. De prijzen werden uitgereikt in ons gezellig clubhuis (eieren). Natuurlijk met een drankje.
Belangrijk is voor de 60+ plussers genieten van de natuur; echter het wedstrijdelement is ook aanwezig. Het zijn allemaal gerenommeerde sportvissers. In 2015 waren er 12 wedstrijden en in 2016 zullen dit er 16 zijn, beginnend op dinsdag 10 mei 2016 (zie het schema verderop op de website).

VERSLAG WEDSTRIJDCOMMISSIE 60+

De loting vond plaats in het clubhuis onder het genot van een kopje koffie.

Aanvang wedstrijd 11.00 uur, einde vissen 14.00 uur.

Belangrijk is voor de 60+ plussers genieten van de natuur; echter het wedstrijdelement is ook aanwezig. Het zijn allemaal gerenommeerde sportvissers. In 2015 waren er 12 wedstrijden en in 2016 zullen dit er 16 zijn, beginnend op dinsdag 10 mei 2016 (zie het schema verderop in dit verslag).

Helaas hebben niet alle sportvissers
aan iedere wedstrijd kunnen deelnemen, een en ander geeft nogal een vertekend
beeld.

Resultaten van de individuele visser.

U mist één sportvisser en wel Kees Joosten. Op medisch advies werd Kees verzocht niet meer te vissen, te
gevaarlijk aan de waterkant. Hij blijft zeker actief bij Commissie 60+ en daar
zijn we erg blij mee.

Koppelwedstrijd 60+

Naast alle competitiewedstrijden is er op veler verzoek wederom een koppelwedstrijd gehouden en wel op 15 september 2015 met als resultaat:

Dit waren mooie resultaten. Ook in 2016 zal er een koppelwedstrijd georganiseerd worden.

Sacha Diertotaal wedstrijd

Deze vond plaats op dinsdag 1 september aan het visrijke water in de Bevelandstraat. De prijzen voor deze wedstrijd werden ter beschikking gesteld door directie van  Sascha Diertotaal(Brigitte). De regie lag in handen van de Commissie 60+.

Een ieder deed zijn best om zoveel mogelijk te vangen, er kan er echter maar één de beste zijn.
Brigitte en Bertus kwamen een bezoekje brengen aan de waterkant en maakten met alle vissers een praatje. De prijzen werden na afloop uitgereikt door Brigitte in het clubhuis.

De winnaars waren:
1e prijs: Henk Notten
2e prijs: Lambert Hoff
3e prijs: Peter van Uuden
4e prijs: Toon van Essen.

We kunnen terugkijken op een geslaagd evenement. Brigitte en Bertus heel hartelijk dank.

De Rinus Beumer Bokaal

In een ontspannen maar vooral gezellige sfeer werd op 15 september de Rinus Beumer Bokaal wedstrijd gehouden aan het water in de Bevelandstraat. Door omstandigheden kon mevr. Beumer niet bij de uitreiking aanwezig zijn. Jaap Dekker (commissielid) heeft mevr. Beumer een bezoekje gebracht en een bloemetje aangeboden.
De bokaal, in de vorm van een plaquette, werd gewonnen door Henk Notten en Henk overhandigde de plaquette aan Gerrit Mons die als 2e eindigde.
Reden: Henk had deze al een keer gewonnen. Een groots gebaar.
Zeer bedankt Henk. Dit alles vond plaats in het clubhuis onder het genot van een drankje.