2015 - jeugdvisdag

Jeugdcursus vissen HSV De Graskarper groot succes

Op 30 augustus werden in het clubhuis van HSV De Graskarper 12 jeugdige vissers verwelkomd. Na een korte intro werd begonnen met een welkomstdrankje, en kon iedereen deelnemen aan het theoretische deel van de viscursus. Wat houdt vissen in, hoe zien ze eruit, hoe en waar leven ze en hoe vang je ze?

De dag begon regenachtig en met lesmateriaal van de SportVisserij Nederland kon iedereen met plezier meekijken naar de presentatie en vragen stellen. Er werd hierna door iedereen enthousiast meegedaan aan het eerste deel van de praktijk: vistuigjes maken, uitloden, vishaakje aan de lijn knopen.

Rond half elf was het eindelijk droog en kon de groep naar de waterkant. De zon begon aardig te branden en de vissertjes in spe konden hun theorie in praktijk brengen.

Al gauw had iedere visser wel een of meerdere vissen gevangen. Omdat het aardig warm werd, is er besloten eerder te stoppen, omdat de weersvoorspellingen 28 graden opgaf. Terug in het clubgebouw werd een heerlijk broodje worst genuttigd met wat drinken. De ouders

konden meegenieten van de uitreiking van de diploma´s voor de enthousiaste, jeugdige vissers. De viscursus was een succes gebleken en zal in mei 2016 herhaald worden.

Wil je meer weten, volg ons dan ook op Facebook pagina de Graskarper

of kijk hier op de website, of op  Sascha Diertotaal.