Vissen in de Loowaard

Zondag, 7 november 2021

Vissen in de Loowaard
===============
Wilt u in de Loowaard vissen, dan mag dat alleen als u lid bent van de HSV de Graskarper.
Er zijn bepalingen voor opgesteld:
1. vissen alleen als lid van HSV de Graskarper; lid van een andere vereniging? Dan mag u hier niet vissen.
2. VISpas voor de HSV de Graskarper is verkrijgbaar via VISPAS.nl
3. Vergunning is ook verkrijgbaar bij Sacha Diertotaal, Rijksweg 25, 6921 AC Duiven, VISPAS krijgt u 2-3 weken later.
4. De vereniging doet zijn best het bestand op peil te houden
5. Het is verboden gevangen vis mee te nemen. Alleen Catch en Release is toegestaan
6. U bent te gast aan het water,
7. Vaart u aub niet harder dan 6 km/uur ivm veiligheid andere vissers en het in stand houden van de kwetsbare kanten
8. Houdt een veilige afstand van de zandzuigers: 50 meter minimaal. In de warmere maanden wordt er weer zand opgezogen, houd hier rekening mee!
9. Vis niet binnen een afstand van 15 meter van de Haven. Vissen in de Haven is verboden!
10. Commerciële bevissing door beroepsvissers, of visgidsen met vissers is verboden.
11. bij wedstrijden van de HSV de Graskarper dient een veilige afstand te worden gehouden van de wedstrijdvissers. De wedstrijdleiding kan zelfs het vissen tijdelijk verbieden gedurende de wedstrijden.
12. Dagkaarten zijn NIET geldig in de Loowaard
13. Nachtvissen verboden (2 uur na zonsondergang en 1 uur vóór zonsopgang is verboden)
==> Houdt u zich niet aan de regels, dan riskeert u een hoge boete, opgelegd door de Politie en/of BOA.
==> Tevens wordt uw VISpas worden ingevorderd, dan vist u illegaal op de Loowaard
Er worden geen kaarten verkocht aan het water.