Mededeling bestuur mbt Karpervissen

Bericht van het bestuur van HSV de Graskarper
===============================
als gevolg van Karper sterfte in de stadwateren Gemeente Duiven, 6 juli 2021

Het is vanaf heden 6 Juli 2021 tot nader order verboden om gericht op karpers te vissen in de stadwateren van de gemeente Duiven. De reden hiertoe is dat er sprake is van Karper sterfte als gevolg van waarschijnlijk een Karper virus. Dit Karper virus kan zijn veroorzaakt door overzetten van karpers uit vijvers of andere water of door trek van karpers uit nabijgelegen waterpartijen die met elkaar in contact staan.

Het is dan ook verboden in welke vorm dan ook karpers te verplaatsen of over te zetten naar andere wateren. Mocht u per ongeluk een karper vangen, dan dient u deze zeer zorgvuldig te behandelen en per direct terug te zetten in het water waarin deze is gevangen.
Het vissen op andere soorten vissen dan karper behoort nog tot de mogelijkheden. Uitzondering hierop vormt de Waterpartij gelegen in het Horsterpark.

Het gebruik van leefnetten is niet meer toegestaan, omdat gebleken is dat het virus zich kan hechten aan leefnetten en daarmee zich kan verspreiden. Gebruik van leefnetten is alleen toegestaan bij viswedstrijden als deze leefnetten van te voren zijn ontsmet.
Voor vragen over deze Karper sterfte kunt u zich per e-mail richten aan waterbeheer.graskarper@gmail.com

Bestuur HSV de Graskarper