Vispas

Donderdag, 14 mei 2020

In deze Coronatijd wordt er veel gebruik gemaakt van de viswateren in de gemeente Duiven. Hiervoor heb je wel een vergunning nodig, in de vorm van een Vispas of een dagkaart. Hengelsportvereniging de Graskarper is de vereniging die de vispachtrechten heeft in de gemeente Duiven. Wil je dus gaan vissen, zorg dan voor juiste, correcte Vispapieren van de HSV de Graskarper. Of zorg voor een Vispas van de HSV de Graskarper.

Of zorg voor een Vispas van de HSV de Graskarper.

Heb je een vergunning besteld, draai dan de aanvraag uit. Heb je de voorlopige vergunning gekocht bij Diertotaal Sascha, die papieren voorlopige vergunning is geldig. Soms duurt het 1,5-2 maanden tot de Vispas binnen is, houd het bij je en toon het bij de eerste aanvraag van een controleur, BOA of Politieagent.
Volg de instructies van de controlerende persoon.

Houd te allen tijde rekening met elkaar en houd voldoende afstand. Toon jij je papieren of Vispas, houd je pas zelf vast en toon het de handhaver/controleur.

Ga je vissen en heb je geen vergunning, of je hebt het niet bij je, dan zal je weggestuurd worden en je loopt kans op een boete van de handhaver. Vis je op de Horsterpark of in het Vierkante gat (A12), dan mag je daar vissen met de vispas van een andere vereniging.

Letop:

* alleen met de vispas van HSV de Graskarper mag je nachtvissen in deze twee wateren die in de Vispas zijn opgenomen.
* wil je met 3 hengels vissen, dan is dat alleen mogelijk als je lid bent van HSV de Graskarper en je hebt een derde hengelvergunning a 15 euro in je bezit op jouw naam voor het geldende visjaar.
* het gebruik van een boot of voerboot op deze twee wateren is niet toegestaan

Voor vragen: mail naar HSV de Graskarper.