Pilot nachtvissen in Horsterpark en Vierkant Gat A12

Zaterdag, 19 januari 2019

Pilot nachtvissen in Horsterpark en Vierkant Gat A12 voor leden HSV De Graskarper is succesvol verlopen Een lang gekoesterde wens van een aantal fervente karper vissers ging vanaf 1 januari 2018 in vervulling. Vanaf die datum is namelijk de pilot nachtvissen gestart voor leden van Hengelsportvereniging De Graskarper.

Pilot nachtvissen in Horsterpark en Vierkant Gat A12
=========================================

Deze pilot is van toepassing op twee waterpartijen:
1) het Horsterpark en
2) het Vierkant Gat langs de A12.
Binnenkort vindt een evaluatie met betrokken instanties plaats en wordt bepaald of het nachtvissen verlengd wordt en mogelijk uitgebreid wordt naar andere wateren.

Er wordt positief op gereageerd door de vissers en 9 van de 10 vissers houden zich keurig aan de afspraken; ook is er veel sociale controle onder vissers onderling.
Over de pilot nachtvissen is afgelopen jaar intensief overleg gevoerd door onze Waterbeheercommissie (Roy Ebbers en Kenny Willems) met de Gemeente Duiven (Renzo Willemsen als contactpersoon en beide Bijzondere Opsporing Ambtenaren voor handhaving) en is ook intensief contact geweest met de Politie en het Waterschap.

Bij het ter perse gaan van het clubblad zijn de uitkomsten van de evaluatie van de pilot nog niet bekend. Hoewel de pilot goed is verlopen en wij positief gestemd zijn, kunnen we derhalve op dit moment nog niet bevestigen of het nachtvissen verlengd wordt en zo mogelijk uitgebreid wordt naar andere wateren.

Zodra dit bekend is zullen wij dit uiteraard bekend maken op onze website en Facebookpagina.