Praktijk clinic Sacha Diertotaal

Zondag, 22 mei 2016

22 Mei, het is tijd voor de leerzame Praktijk dag voor Sacha Diertotaal, begeleid door HSV de Graskarper.
Er wordt begonnen met een kopje koffie met koeken in de -gesloten- winkel, om daarna naar de Rottumstraat te rijden.

Idee van de praktijkdag is, dat de medewerkers van de Dierenwinkel leren met wat voor materiaal de kinderen vissen.
Zo kunnen ze ook betere adviezen geven. Op deze waterige zondag heeft Lambert voorbereidingen getroffen
door de hengels op te halen, en met zijn drieën (Lambert, Jaap en ik) begeleiden we de aspirant vissers met de voorbereidingen en tijdens het vissen.

Hengels worden netjes uitgeschoven, tuigjes worden voorzien van een peillood, en de maden worden aan de haak gedaan. Alles onder toeziend oog van jaren ervaring. Er wordt veel uitleg gegeven, tijdens de visserij, en het duurt even voor de eerste vis gevangen wordt. Zelfs een vervelende Amerikaanse kreeft wordt gevangen, met gevaarlijk uitziende scharen.

Helaas moet ik op tijd weg (afspraken elders), maar de vissers hebben ondanks de regen er zin in en ze hebben goede hulp van Lambert en Jaap, dat is hun toevertrouwd!

Volgend jaar weer een keer.
Lambert en Jaap, Bedankt!

Frenk