Jeugd selectiewedstrijd 2023 gehouden bij HSV de graskarper

Maandag, 26 juni 2023

Op 24 juni 2023 is de selectiewedstrijd dobbervissen jeugd gevist in een vijver van HSV de Graskarper te Duiven. Klik hier om de uitslag en foto's van de wedstrijd te bekijken.

Op 24 juni 2023 is de selectiewedstrijd dobbervissen jeugd gevist in een vijver van HSV de Graskarper te Duiven. Voor deze wedstrijd hadden zich slechts 13 deelnemers opgegeven maar er zaten wel deelnemers bij die nationaal gezien al het nodige bereikt hadden.

In de categorie U15 wist Kenji Donselaar naast bijna 50 vissen ook nog eens 2 grote brasems te vangen met een totaal gewicht van maar liefst 5.420 gram waardoor hij zijn categorie won.

In de categorie U20 lukte Lieke Boersma om een brasem van ruim 2,5 kg te vangen en ving Sophie Bakker een kleinere brasem en ook nog eens een zeelt. Sophie behaalde hierdoor het meeste gewicht (3.370 gram).

In de categorie U25 werd een interessante wedstrijd verwacht tussen Twan Swart, Mandy Swart en Roy Vaanholt maar dat verliep toch wat anders. Twan Swart verspeelde al naar een paar minuten een behoorlijk zeelt en ving, net als Mandy Swart, nadien wel wat kleine vis maar daar bleef het bij. Beiden hebben de laatste jaren aangetoond dat zij tot de absolute jeugd top behoren maar het lukte zelfs hun niet om een bonusvis te vangen. Deze zaten er gewoon niet. Roy Vaanholt won uit eindelijk met 4.820 gram.

De volledige uitslag van de wedstrijd:

Verder is er meer informatie te vinden over het de wedstrijd op de volgend pagina:
Daarnaast nog de foto's van de viswedstrijd: