Plannen 2017

De karper commissie wil in 2017 activiteiten ontwikkelen zoals
•Een penvisdag voor volwassenen in Duiven in mei 2017
•Een informatieavond (in samenwerking met de vliegvisvereniging)
•Een bezoek aan een karperkwekerij (vervoer op eigen gelegenheid)

Doelstelling is om informatie uit te wisselen met elkaar (boilies, uitrusting, visdieptes, behandelen van vis, etc) en de viskunsten in praktijk te brengen. De activiteiten worden georganiseerd voor jong en oud, voor ervaren en onervaren vissers; de organisatie is in handen van ervaren karpervissers. Iedereen die "iets" heeft met karpervissen, is van harte welkom.

De penvisdag van 2016 was in kleine vorm toch zeer succesvol. Andries Hoekstra was de gelukkige, die de grootste vis ving : een mooie spiegel van 30 pond!

Via controles van de vergunning is er veel contact met de vissers aan de waterkant. Zo is er ook een groepje karpervissers actief geworden en naar de jaar vergadering getogen om de wens voor een nachtvisplek uit te spreken. Hopelijk komt die er in 2017 al. Meer informatie bij de Watercommissie.

De informatieavond begint vorm te krijgen: er is belangstelling voor de infoavond, en de indeling van die avond bestaat waarschijnlijk uit : een powerpointvoorstelling over de methodvisserij op karper, de penvisdag van 2016, vliegvissen op karper, en wie weet wat nog meer? Interesse om te komen of wil jij een powerpoint- of korte filmvoorstelling geven over jouw visserij bijvoorbeeld in Frankrijk? Laat het ons weten.

Eddie Segers
Frenk de Gruiter, e-mail: carpphoto@hotmail.com