Visoverzetting

Bij het schrijven van dit artikel (eind oktober) zijn we in overleg met waterschap Rijn en Ijssel over het overnemen van vis.
Het water bij het Resorum in Zevenaar wordt in samenwerking met Hsv de Breuly door Wrij gebaggerd dit in verband met groot onderhoud aan de vijver. Dit staat gepland in de maand November. Hierbij worden alle vissen eruit gevangen en overgezet in wateren van hengelsportverenigingen in de buurt.

Wij hebben onze belangstelling getoond om ook wat vis over te nemen. Dit zou dan gaan om Karper, Giebel en Kolblei. Het is natuurlijk maar afwachten wat er überhaupt gevangen wordt.
De vissen zullen dan uitgezet worden in de vijver van het park de Nieuweling. Dit water hebben wij daar bewust voor gekozen, omdat hier de laatste jaren hel veel vis verdwenen is. Het water is kwa waterkwaliteit de laatste jaren behoorlijk verbeterd door de aanleg van infiltratiebassins waar we in een vorige uitgave al een keer een artikel aan over geschreven hebben. Tevens is dit een mooi afgesloten gedeelte waar de vissen niet de mogelijk hebben om weg te zwemmen zodat we er nog jaren van kunnen genieten.

Dit is een mooie kans om kosteloos wat extra vis te krijgen en om te kijken of dit een succes wordt en dan kunnen we gaan kijken of dit ook een mogelijkheid is om in meerdere wateren te gaan toepassen.

We hopen dat deze vooral kleine Karpers en de sterke Giebels voor een leuke sport kunnen zorgen voor het vissen met het wat lichtere materiaal.

Het zou leuk zijn als deze vissen weer een keer op de kant mogen komen en dan natuurlijk via een fotootje aan ons gedeeld worden of via onze Facebook pagina en dan natuurlijk gewoon weer heerlijk mogen zwemmen zodat iedereen die na je komt, ze ook kan bewonderen.

Noot redactie (december 2016):
tot nader order is het overnemen van vis opgeschort. Zolang aan het groot onderhoud nog niet begonnen wordt, zal er ook nog geen overzetting plaats vinden. Op zich jammer, omdat dit mooie nieuwe kansen biedt.