Wist u dat..... (2016)

WIST U DAT??

•Marcel (voorheen coördinator jeugdafdeling) en Marjolein Moelands de trotse ouders zijn geworden van zoon Jens. De jonge spruit is door het bestuur van HSV de Graskarper getrakteerd op een mooi cadeau. Marcel en Marjolein, veel geluk samen!
•Wist u dat onze 60+ senioren afdeling dit jaar zijn 5 jarig bestaan heeft gevierd. Het eerste lustrum is een levend bewijs dat deze afdeling zich onder leiding van Lambert Hoff heeft ontwikkeld tot een waardevol onderdeel van onze hengelsportvereniging. Met veel enthousiasme en plezier wordt deelgenomen en de wedstrijden en ontspannende activiteiten. Iedereen heeft het naar zijn zin en de organisatie verloopt uitstekend. Chapeau. Op naar de volgende 5 jaar!
•Richard Segers, Henry Raben en Emiel Bos (tezamen vormen zij al jaren het Dagelijks Bestuur van deze verenging) dit jaar in november weer zijn wezen vissen in Torrevieja? Er zijn weer de nodige tonijnen gevangen en biertjes verorberd.
•Het clubrecord aller tijden nog steeds op naam staat van Henry Raben. Henry wist in 2012 93kg in 4,5 uur tijd te vangen op de Rijn. Wie gaat ooit de magische grens van 100kg doorbreken?
•Rob Miechels naast een zeer goede visser ondertussen de leiding heeft genomen over de Wedstrijdcommissie en deze taak zeer serieus neemt. Er wordt goed geluisterd naar de wedstrijdvissers en dat levert een goede opkomst op
•Er vis vanuit het Resorum te Zevenaar zal worden overgezet naar de Waterpartij op de Nieuweling. Het gaat om karpers en giebels
•Er dit jaar wederom een aantal vissers uit Westervoort en Arnhem hebben mee gevist met de wedstrijden van Hengelsportvereniging De Graskaper. Dit is de wedstrijdspanning en gezelligheid alleen maar ten goede. Vissen voor iedereen. Vissen natuurlijk!
•Jos van Hummel bij het lichten van het net, na afloop van de wedstrijd, zich een grote snoek had vastgeklampt met zijn tanden. Dan schrik je wel even. Echter een prachtig gezicht. Jos heeft de vis zijn vrijheid weer gegeven.
•Jan Leenders een flinke brasem aan de lijn had en hem met moeite binnen kon halen waarop zijn buurman riep..... Jan, moet ik je even helpen ? Nee zei Jan, dat red ik wel ... Plotseling een klap...... Jan viel van zijn viskist af, achterover, gestrekt.... maar .... de vis toch binnengekregen. Gelukkig had dit geen nadelige gevolgen en kon men er toch nog om lachen.
•Robin Visser in 2016 de wisselbeker voor de jeugdvissers van Sascha Diertotaal heeft gewonnen? Wie weet kan hij het in 2017 weer winnen. Als je drie jaar achtereen de wisselbeker wint, mag je hem houden. Gefeliciteerd, Robin!