Wedstrijd Reglement HSV De Graskarper

Wedstrijdvissers, lees dit reglement goed door, voor u begint met de wedstrijd.

1.Iedere deelnemer wordt geacht dit reglement te kennen en stipt na te leven.
2.Gevist mag worden met max.1 hengel per persoon, en 1 enkelvoudige haak.
3.Vaste stok hengellengte is maximaal 11,5 meter.
4.Bij vaste stok-wedstrijden en bij dobber-wedstrijden is zinkvissen toegestaan, bij deze wedstrijden zijn voerkorven verboden. Bait dropper is toegestaan.
5.Aas, voer en kunstmaden is vrij, uitgezonderd Verse du vare, rode maden en elke vorm van kunstaas (uitzondering kunstmaden).
6.Maximaal toegestane voerkorf (vrij), diameter van 45mm en is 50mm lang.
7.Elke deelnemer behoort minimaal 1,5 uur voor aanvang wedstrijd aanwezig te zijn.
8.Bij inschrijving van de wedstrijd is men verplicht zijn lidmaatschap en sportvisakte te tonen.
9.Iedere deelnemer is verplicht te gaan zitten, achter zijn nummer, wat gelijk is aan zijn deelnemerskaart. Maximaal 1 meter. Links of rechts van het nummerbordje. Alleen de achterpoten moeten achter de waterspiegel staan.
10.Fish finders (o.g.) zijn, voor en tijdens de wedstrijd, verboden.
11.Ingooien en vissen, mag niet over de lengte-as van de krib indien de krib gedeeld wordt met twee vissers
12.Na het beginsignaal 1x zwaar voeren, daarna alleen licht bijvoeren. Op stroom mag wel zwaar worden bijgevoerd. Tweede signaal is einde wedstrijd.
13.Metalen leefnet is verboden.
14.De vissoorten: snoek, Snoekbaars, Graskarper en Paling tellen niet mee.
15.De ter weging aangeboden vis dient in levende staat te verkeren.
16.Het leefnet dient in het water te worden gelaten tot dat de weegploeg is gearriveerd. Bij eerder verwijderen van het leefnet wordt de deelnemer gediskwalificeerd.
17.Na de wedstrijd volgt een prijsuitreiking. Prijzengeld dat dan niet meteen word opgehaald vervalt naar de wedstrijdkas.
18.Reclames dienen direct bij de wedstrijdleiding te worden ingediend.
19.In alle gevallen waarin dit reglement niet voorziet, beslist de wedstrijdleiding in hoogste instantie.
20.Tegen de uitspraak van de wedstrijdleiding is geen beroep mogelijk.
21.De H.S.V. “De Graskarper” aanvaard geen aansprakelijkheid voor ongevallen of letsel van welke aard dan ook aan een van de deelnemers, bestuursleden, controleurs, wedstrijdleiding of toeschouwer, dan wel voor schade aan eigendommen van deze, door diefstal, verlies, vermissing of beschadiging of op enige andere wijze.

November 2018.