Vliegvissen actief vissen

Actief vissen en optimaal van de natuur genieten?

Kan dat? Dat kan! Ga vliegvissen. Ga met een zelf gemaakte imitatie van een insect (of een garnaal, of een visje) in stadswateren, weteringen en polders op zoek naar de mooiste Nederlandse vissen, naar rietvoorns. Of belaag regenboogforellen in een forellenvijver met je eigen “putvliegen”. Of lok in de herfst en de winter dikke snoeken uit hun schuilplaatsen met een veelkleurige streamer. Of ga in een weekend op echte, wilde forel in beken en rivieren in de Duitse heuvels, of in je vakantie iets verder weg, in glasheldere, snelle, bruisende stromen in de alpen, of misschien op zalm of zeeforel in Scandinavië of Schotland. De mogelijkheden zijn legio.

De natuur is anders en beleef je anders, dichtbij het water. En vliegvissen doe je altijd op de mooiste plekken van de wereld: in een weidse polder, in een meanderende Achterhoekse beek, in een door bossen of bergen met gletsjers omgeven rivierdal, of onderaan indrukwekkende kliffen in bijvoorbeeld de Oostzee. Omdat je steeds op zoek bent naar je beoogde vangst ben je ook steeds onderweg. Je ziet meer, je beleeft meer (en, ook belangrijk, je beweegt meer).
Veel sportvissers denken dat vliegvissen moeilijk is, dat het duur is, dat het een soort elite visserij is. niets is minder waar.

Vliegvisvereniging Last Hope in Duiven bewijst keer op keer het tegendeel.

Voor slechts ca. € 25,- per jaar krijg je werples, leer je vliegen binden, krijg je een uitstekend clubblad en kun je deelnemen aan heel veel activiteiten. Je leert medevliegvissers kennen, allemaal gewone mensen, die ooit ook de overstap hebben gemaakt van de vaste stok en de werphengel naar de vliegenhengel, en van wie de meesten nog steeds verzuchten: “was ik maar eerder gaan vliegvissen!” De club heeft veel ervaren leden die je alles kunnen vertellen over materialen, technieken en tactieken, die hun topstekken met je willen delen, en die best bereid zijn je een keertje mee te nemen.

Om een indruk te krijgen van wat VVV Last Hope is en wat de club allemaal doet is een bezoek aan de website, www.lasthope.nl en de Facebook pagina, www.facebook.com/vliegvisvereniginglasthope, zeker een goed idee. Je kunt natuurlijk ook de sfeer komen proeven op onze gezellige clubavonden. Die worden gehouden op de dinsdagen in de even weken, in het clubhuis van HSV De Graskarper , Sportpark Horsterpark Noord in Duiven. We beginnen zo rond 20.00 uur, en je bent van harte welkom.