Vergunning aanvragen

CONTRIBUTIE 2022

Vispas:
Om in Nederland te kunnen vissen dient u in het bezit te zijn van een Vispas en van een vergunning van de rechthebbende van het betreffende viswater. Dit is de vergunning van de lokale hengelsportvereniging en/of de Lijst van Viswateren van Sportvisserij Nederland (SVN). In deze Lijst van Viswateren zijn met ingang van 2010 ook de viswateren van de Federaties opgenomen (blauwe bladzijden). Zogenaamde hoofdleden van Hengelsportvereniging De Graskarper betalen contributie en SVN/Federatie bijdragen en ontvangen een Vispas.

Hieronder vindt u een overzicht van de contributie voor 2022.

Let op: Hengelsportvereniging De Graskarper heeft haar ledenadministratie
uitbesteed aan het erkende Servicebureau Ledenadministratie van Sportvisserij
Nederland.

Nieuwe leden kunnen een tijdelijke Vispas en inschrijfformulieren voor het lidmaatschap van HSV De Graskarper halen via de website van Sportvisserij Nederland. Daarnaast is dit ook te verkrijgen bij Sascha DierTotaal, Rijksweg 25, 6921 AC Duiven. Of via de website van Sportvisserij Nederland

Senioren:
Vispas + contributie EUR 41,00, bestaande uit
• Contributie: EUR 19,00 HSV de Graskarper plus;
• Vispas: Federatie en SVN: EUR 21,00

Extra vispas + contributie EUR 22,50, bestaande uit
• Contributie: EUR 19,00 HSV de Graskarper plus;
• Extra Vispas: EUR 3,50.

Jeugdleden (jonger dan 14 jaar):

1. Jeugdvispas: contributie: EUR 10,- HSV de Graskarper; Federatie en SVN: EUR 7,-; totaal: EUR 17,-. N.B. geeft zelfde rechten als seniorenlid, d.w.z. vissen met twee hengels, vissen met andere dan aangewezen aassoorten, deelname aan wedstrijden.

2. Kleine Vispas en Federatievergunning: contributie EUR 10,- HSV de Graskarper; Federatie: EUR 1,-; totaal: EUR 11,-. N.B. alleen vissen met een hengel en met aangewezen aassoorten (geen kunstaas, geen wormen, geen (stukje) vis).

3. Kleine Vispas: contributie: EUR 10,- HSV de Graskarper. Alleen vissen in alle wateren van HSV De Graskarper. N.B. alleen vissen met een hengel en met aangewezen aassoorten (zie boven).

4. Slotenkaart: a EUR 2,50 HSV de Graskarper. Alleen vissen in de watergangen binnen de bebouwde kom van Duiven.
.
Dagkaarten à EUR 3,50 zijn eveneens verkrijgbaar bij Sascha DierTotaal.

De Extra Vispas: nadere toelichting
Sportvissers die lid zijn van meerdere hengelsportverenigingen hoeven slechts bij één vereniging, naast de verenigingscontributie, de volledige afdracht voor Sportvisserij Nederland (SVN) en de Federatie te betalen. Bij die vereniging zijn ze zogenaamd Hoofdlid en krijgen ze de Vispas. Bij de overige verenigingen zijn ze zogenaamd Sublid en krijgen ze de Extra Vispas. Ze betalen bij de vereniging waar ze Hoofdlid zijn de verenigingscontributie zodat
ze volwaardig verenigingslid zijn, maar ze hoeven als Sublid niet opnieuw de volledige afdracht voor SVN en de Federatie te betalen, maar slechts administratiekosten. De Extra Vispas onderscheidt zich van de Vispas doordat
er achter het lidmaatschapsnummer op de Extra Vispas een “x” is toegevoegd (voorbeeld: 123456789x).

Belangrijk:

1. Bij de eerste aanvraag voor een Extra Vispas, d.m.v. een Voorlopige Vispas, besteld bij Sportvisserij Nederland, vindt er direct verrekening plaats en hoeft niet dubbel afdracht betaald te worden. Indien een extra vispas bij een hengelsport zaak worden besteld, dient altijd het volledige bedrag (contributie plus afdracht SVN en Federatie) te worden betaald. Na ontvangst van de Extra Vispas dient de dubbele afdracht in hetzelfde jaar bij SVN te worden gedeclareerd.

2. In opvolgende jaren ontvangt u - na tijdige betaling van de contributie en de SVN en Federatie administratiekosten - de Extra Vispas van de betreffende hengelsportvereniging.

3. Indien de contributie en de administratiekosten niet tijdig worden betaald, en men later opnieuw een Voorlopige Vispas bij de hengelsportzaak gaat halen dient de dubbele afdracht opnieuw bij SVN te worden gedeclareerd.