Jeugdvisdag 15 oktober 2017 verslag

Donderdag, 19 oktober 2017

Het belooft een prachtige dag te worden: 15 oktober 2017, met zomerse temperaturen!

Om 8 uur gebouw geopend, spullen klaar zetten. Hengeltjes voorzien van tuig, spullen gereed maken voor gebruik.
Rob Miechels maakt alvast een perfect voertje. De eerste kinderen met ouders druppelen binnen. Er zijn 6 kinderen opgegeven, uit ervaring kunnen er altijd kinderen bijkomen die zich direct melden bij het clubhuis.

Door het mooie weer is iedereen goedgeluimd. De meeste kinderen zijn bekenden, die komen elk jaar, elke keer terug. Goed teken!
Door het gebruik van een bolderkar is het makkelijk meenemen: spullen inladen en rijden maar. Er wordt gevist in de Horst, aan de Oostsingel. Hengels worden uitgedeeld en er wordt gevoerd. Het duurt nog maar net een paar minuten voordat de eerste vissen wordt gevangen. Er komen werkelijk juweeltjes van voorns boven water, met als klapper een paar mooie Ruisvoorns.
Gelukkig hebben we mooi weer en al gauw trekt iedereen zijn trui, of jas uit, want het zonnetje warmt ons heerlijk op. De aanwezige ouders helpe waar mogelijk.

Hoewel enkelen op de nul blijven, wordt er al snel meer vissen gevangen door de anderen, en op het laatst zit niemand meer op nul vissen.

Nu iedereen gevangen heeft, kunnen we terug gaan naar het clubhonk. Opruimen, inladen in de bolderkar en terug.
In het clubhuis krijgt elk kind een broodje worst en wat drinken, en onder dit genot wordt de uitslag bekend gemaakt:

Gedeelde 1e/2de plek met 4 vissen: Finn en Thomas
Gedeelde 3de/4de plek met 3 vissen: Yuri en Duncan
Gedeelde 5de/6de plek met 1 vis: Nigel en Chiel

Alle kinderen hebben een tuigje meegekregen.
Thomas krijgt als eerste de beker mee voor een half jaar, daarna Finn. Beide namen komen op het plakkaatje.

Gefeliciteerd, het was een leuke ochtend met als afsluiting een lekker broodje wordt 🙂
Hopelijk tot volgende keer!

PS: Bedankt Rob voor de goede hulp en ouders bedankt voor de aangeboden hulp en ideeën!